fredag 28 augusti 2009

Gymnasielever

Jag fick en fråga om att köra på en gymnasieskola. Det gör jag normalt inte, men i vintras hade jag tackat ja till att köra på en skola i Ängelholm men då som konferencier och att jag kunde ta med mig Ludde och Perslow. Den gången fick jag ställa in eftersom min far dog.
Nu frågade samma skola igen och jag tyckte väl att jag var skyldig dem ett gig så jag körde gratis. Dock med förbehållet att jag skulle vara konferencier och själv bara köra ett kort set. Så blev det.
Det var invigning av den nya skolbyggnaden idag.
Påade ett band, en dansuppvisning och en prisutdelning och körde själv ett kort set. Det blev bra. Skolan fick en bra invigningsföreställning och alla var nöjda.
Men mitt material är inte anpassat för 16-åringar.
Efteråt körde jag till advokaten i Klippan för arvsskifte efter far. Allt hänger ihop.

Inga kommentarer: