lördag 22 augusti 2009

Norra Brunn

Thomas O, Niklas A och Karin A poserar i köket på Norra Brunn.
Det är "festivalvecka" vilket innebär att det är många komiker varje kväll och gratis inträde. That´s it.
Så det kommer många som vill se gratis comedy och alla komiker gör ett kort set på 5 minuter. Igår var vi 11 komiker och alla höll sina tider fint så det blev en ganska kort kväll.
Jag fick såklart gå ut först och kände att jag måste piska upp stämningen och konferenciera lite. Lade fem extra minuter på det i början och det var bra. Tyvärr blir min comedy lidande av det och jag blev stressad och forcerad och mina fem minuter material var inte bra. Michael Jackson-skämtet satt dock finfint. Gjorde ett felval och körde "gå på SPA" när jag skulle gjort "katter på balkongen istället". Jaja.
Kvällen som helhet var OK. Bra insatser mixades med med mindre bra insatser. Det var helt enkelt så som det blir när det är många komiker som kör korta set.
Efter föreställningen blev det comedy-snack med Niklas A och Göran till långt ut på natten. Hotellfrukost idag och flyg hem som jag inte missade.
Och ja, Göran och jag powerpromenerade verkligen igår. Östermalm och Djurgården på en dryg timme. Hurtigt.
Nu: fira Stefan i Råå, 50 år.


Inga kommentarer: