onsdag 26 augusti 2009

Standupgalan och Dockan

"Det var på tiden" var Peter Wahlbecks kommentar när han fick priset som årets manlige komiker på standupgalan igår. Skön kille.
För övrigt noterade jag att:
-det var ett ovanligt trevligt och positivt mingel med många härliga återseenden.
-Fritte och Markus hade tagit tag i galan och gjort något riktigt bra av det med sin musikalinramning. Både smart och roligt.
-roastning är svårt och det är inte behagligt när "skämten" går över gränsen till det allra mest privata så att den som, utan att ha bett om det eller förtjänat det, utsätts för roastningen, blir sårad på djupet.
-Addes tal om pinsamheter på Norra Brunn var väldigt roligt.
-det var mysigt att bo över hos Oredan och hans Eva i deras magnifika våning.
Och idag har jag varit på Dockan Comedy igen. Ikväll var det klart mer svårjobbat och det delades minsann inte ut några skratt eller applåder i onödan. Det blev en lång kväll med många komiker och jag avslutade och det gick bra. Körde några säkra kort och många halvsäkra som jag inte brukar köra. Fick upp stämningen och fick bra utdelning. Bra klubb, på min ära. Så kan det gå.

Inga kommentarer: