fredag 14 augusti 2009

Det är skillnad

Att det är skillnad på klubbgig och företagsgig blev tyvärr allt för uppenbart igår när jag gjorde ett lunchgig på en skola som hade uppstart för lärarna. Jag var där förra året och det gick galet bra och de ville ha tillbaka mig igår och jag tyckte att jag hade tillräckligt med nytt för att köra en ny halvtimme. Men det visade sig att mitt nya är alldeles för klubbanpassat. Samma material som rockade huset på Dockan fes fram som en fjuttig dimma på firmagiget. Det blev inget tryck och jag hade inget vapen att ta till för jag kom inte ihåg vilket material jag körde förra året så jag kunde inte plocka av det gamla.
Jag var inte bra.

På eftermiddagen träffade jag Lena Frisk i Malmö och vi snackade skit och kollade lite på material och pratade en hel del om att eventuellt ha en gemensam kurs eller workshop. Trevligt värre.

Och ikväll blir det Smygehuk med AnnaLena Brundin och några MACKare. Då skall jag vara bra. Riktigt jävla bra. Men först: lunch!

Inga kommentarer: